Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro podporu řízení workflow
Soukup, Zdeněk ; Weiss, Petr (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Práce pojednává o procesním řízení, jeho výhodách a moderních technologiích pro jeho podporu. Vyvinutá aplikace, která je předmětem této práce, slouží k vizuálnímu modelování procesů podle standardu bpmn a jejich ukládání ve formátu XPDL.
Návrh softwarové podpory řízení procesů s využitím BPMS
Novotný, Pavel ; Gotvald, Martin (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou procesů a následným návrhem systému pro podporu řízení podnikových procesů. Součástí práce je model vytvořený v programu Enterprise Architect spolu se simulací procesů a následné zhodnocení navrhovaných změn. Součástí navrhovaných změn je také digitalizace, automatizace a optimalizace procesů.
Systém pro podporu řízení workflow
Soukup, Zdeněk ; Weiss, Petr (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Práce pojednává o procesním řízení, jeho výhodách a moderních technologiích pro jeho podporu. Vyvinutá aplikace, která je předmětem této práce, slouží k vizuálnímu modelování procesů podle standardu bpmn a jejich ukládání ve formátu XPDL.
Model workflow a jeho grafické rozhraní
Jadrný, Miroslav ; Mates, Vojtěch (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Management podnikových procesů se stává velmi důležitým tématem při návrhu a vývoji podnikových informačních systémů. Workflow systémy zabírají přední místa v architektuře podnikového informačního systému, kvůli stále větší optimalizaci průběhu jednotlivých procesů. Tento projekt se zabývá paralelním zpracováním podnikových procesů a jejich implementací v komplexním informačním systému. Jejím obsahem je návrh knihovních funkcí pro podporu modelování procesů nad systémem Workflow společnosti Vema, a. s. a jeho databází. Důležitou součástí projektu je řešení paralelního zpracování business procesu a jeho modelová implementace.
Ticketing nástroj v IBM BPM
Dvorský, Ondřej ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kadleček, David (oponent)
Cílem této práce je návrh a implementace ticketovacího řešení za pomoci technologie Business Process Management Systems (BPMS), konkrétněji produktu IBM BPM. Práce je členěna do několika částí. Úvodní část se věnuje vysvětlení základních pojmů z této oblasti a vysvětlení základních prvků notace BPMN, s jejíž pomocí jsou podnikové procesy modelovány. Následuje analýza situace na trhu s BPMS technologiemi. Další část práce obsahuje analýzu a specifikaci požadavků na ticketovací řešení v rámci bankovního prostředí, a to včetně návrhu implementace tohoto řešení. Poslední část demonstruje implementaci ticketovacího řešení za pomoci produktu IBM BPM, a dále také klienta pro správu ticketů vyvinutého za pomoci jazyka HTML, CSS a JavaScript. Výsledné řešení je součástí přílohy této práce.
Automatizace procesů ve zdravotnickém zařízení
Daněk, Michal ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Vlček, Dušan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na podporu podnikových procesů informačními technologiemi. Hlavním cílem práce je provedení automatizace vybraných podnikových procesů v soukromém zdravotnickém zařízení s využitím dostupných open-source nástrojů. V úvodní části práce jsou popsány teoretické základy Business Process Managementu (BPM) a charakterizován současný stav v této oblasti. Následující část je věnována softwarovým prostředkům pro podporu BPM, označovaným jako Business Process Management Systems (BPMS). V hlavní části práce je nejprve uvedena analýza současného stavu IS/ICT ve zdravotnickém zařízení, na jejímž základě jsou definovány požadavky na nové automatizované procesy. Dále je popsán návrh vybraných procesů, jejich modely a následné nasazení v prostředí zdravotnického zařízení.
BPEL
Černý, Ondřej ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazyka Business Process Execution Language. Nejprve se však práce zaměřuje na dva hlavní přístupy, které využívají jazyk BPEL. Jedná se o přístup servisně orientované architektury (SOA) a přístup Business Process Managementu. Práce postupně definuje a ukazuje vlastnosti SOA a BPM a určuje klíčovou roli jazyka BPEL v SOA a v BPM. Důležitá je část o propojení SOA a BPM, která poukazuje na jednotlivé problémy při propojení obou přístupů pomocí jazyka BPEL a na odlišnost businessu a IT, kterou je zde potřeba překonat. Po uvedení základních směrů, které využívají jazyk BPEL se práce věnuje přímo tomuto jazyku. Potom, co je uvedena základní charakteristika, je BPEL definován a zařazen do historie. Krátký odstavec je věnován také BPEL engine, který vykonává spustitelné business procesy. Následně jsou popsány jednotlivé důležité elementy jazyka BPEL a životní cyklus BPEL procesu. Na závěr druhé části jsou uvedeny nevýhody jazyka. Poslední část se snaží porovnat vybrané nástroje pro práci s jazykem BPEL na základě jejich vlastností definovaných pomocí kritérií. V přílohách je nejprve ukázáno, jak je možné převést business proces z modelu do spustitelné podoby a také příklady praktického využití jazyka BPEL pro orchestraci služeb a pro kompletní využití životního cyklu BPM.
Přístupy k transformaci popisu procesů do BPEL
Císař, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
V této práci jsem se zabýval oblastmi Business Process Managent a Service Oriented Architecture. Nejprve jsem se snažíl o ucelený konceptuální pohled na obě oblasti a to skrze definice důležitých principů. U disciplíny BPM jsem si určil nejdůležitějším principem pro vyjádření optimalizace procesu pomocí nástrojů -- "life-cycle". U servisně orientované architektury jsem musel pohled omezit na důležité principy, které souvisejí s kompozicí služeb. Důležitým východiskem v mé práci jsou definice procesů a služeb a jejich role BPM systémech. Je to zjednodušený pohled, který pomůže napojit modelované procesy na webové služby. Webové služby a jejich orchestrace je totiž nejoblíbenějším a nejčastějším užítí servisně orientované architektury. Kompozice je další důležitým stavebním kamenem z oblasti SOA a je východiskem pro reálnější naplění cílů SOA, jako je větší agilita podniku, efektivnější využití prostředků podniku aj. V disciplíně BPM se snoubí více prvků a je typickým příkladem multioborové disciplíny, kdy se jedná o řízení procesů a jejich optimalizace za pomoci nástrojů. Tyto nástroje historicky plnily svou úlohu dobře, ale podniky se dnes ve velice konkurenčním propojeném prostředí musejí chovat jinak. Ve své práci jsem nejdříve vyjádřil, proč by tyto oblasti mohly být prospěšné jedna druhé. V další části jsem se zaměřil, jaká je souvislost s life-cycle procesu u BPM a jak do toho zapadá life-cycle služby v SOA. Nakonec jsem zanalyzoval současný stav mapování BPMN, nejpoužívanější notace pro vyjádření procesů v BPM, do jazyka BPEL. BPEL popisuje také procesy, ale je to programové vyjádření procesů sekvenční formou, které je dále spouštěno v digitální formě. V práci jsem zkoumal dále úlohu nové verze notace BPMN 2.0.
Porovnání standardů a nástrojů pro modelování a řízení procesů
Mareš, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou procesního modelování. Procesní modelování a řízení procesů je v současnosti pro mnoho společností velmi zajímavou oblastí rozvoje, zejména pak jeho část označovaná jako business process management (BPM). Pro podporu procesního řízení vznikla řada standardů a nástrojů. Cílem této práce je porovnat jednotlivé standardy a nástroje určené pro modelování procesů a v závislosti na procesní zralosti organizace doporučit konkrétní nástroj. Pro standardy a nástroje je na základě literární rešerše a znalostí autora vybrána skupina požadavků, pomocí kterých je porovnání provedeno. Zároveň je provedeno rozdělení firem podle požadavků na procesní zralost organizace a tím i podle požadavků na procesní modelování. Požadavky pro porovnání standardů a nástrojů jsou použity v závislosti na procesní zralosti organizace s využitím modelu Capability Maturity Model Integration (CMMI). Pro jednotlivé úrovně procesní zralosti jsou doporučeny vhodné nástroje, s jejichž pomocí je možné podpořit snahy firem dané úrovně dosáhnout. Následně je celý způsob porovnání demonstrativně využit na reálném případě obchodní společnosti, pro kterou je doporučen vhodný nástroj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.